Ogłoszenie

Witamy na forum!

#1 2012-06-06 13:58:07

Mwanzo

http://i49.tinypic.com/z91ft.png

Zarejestrowany: 2012-06-05
Posty: 86
Punktów :   
Nick w FH: Messik1
Nick w IT: Chay (IT & SoE)
Postacie z FH: Aris, Maini, Rovera, Ventus
Postacie z IT: Chay, Kerr

Jak stworzyć mapę

Co Potrzebujesz:


- Gimp lub Photoshop

1.


Pierwsze, co musisz zrobić, to wejść w Map Marker i utworzyć nową mapę.
1. Gdy otworzysz tryb tworzenia mapy, po prawej stronie wyskoczy Ci okienko z narzędziami. To będzie nam potrzebne później.
2. Do rubryczki Map Name oraz Map Display Name wpisz nazwę swojej mapy. Zapisz ją.
3. W folderze terrains pojawił Ci się nowy plik z nazwa twojej mapy. Otwórz go, później nam sie przyda.



Przygotowania:


1. Skopiuj plik defaultTerrain [ FeralHeart->media->terrains->default ] i otwórz go za pomocą programu graficznego.
2. Namaluj na nim wzgórza i doły, im jaśniejszy kolor, tym wyższa góra. Tak samo jest z czarnym, im ciemniejszy kolor, tym niższej umieszczony teren. Co prawda w tym pliku rysuje się samymi odcieniami szarości, ty możesz maziać po nim różnymi kolorami, i tak zmienia się w czarno-białe kolory.
- Jeśli nie wiesz, jak ma wyglądać twój obrazek, posłuż się tym:
http://img88.imageshack.us/img88/6461/watermillterrain.png [Mapa WaterMill]
3. Gdy już skończyłeś, zapisz plik w folderze twojej mapy jako nazwatwojejmapy.png


Zróżnicowanie wyglądu terenu:


1. Skopiuj plik nazwatwojejmapy.png i otwórz go w dowolnym programie graficznym obsługującym plik .png
2. W miejscach, gdzie chcesz mieć zróżnicowany teren, pomaziaj kolorami: Zielonym, czerwonym oraz niebieskim
Wskazówka:
http://desmond.imageshack.us/Himg152/scaled.php?server=152&filename=watermillmask.png&res=landing
3. Gdy już skończyłeś, zapisz plik w folderze twojej mapy jako nazwatwojejmapyMask.png

Możemy już wyjść z programu graficznego i przejść do Map Markera




Map Maker:


1. Wgraj wcześniej stworzoną mapę (Punkt 1.)
2. Przejdź do drugiego okna z narzędziami o nazwie World.
- W rubryczce Terrain Height Map wpisz nazwatwojejmapy.png a w Terrain Alpha Map nazwatwojejmapyMask.png.
- Teraz część twojej mapy zrobi się czarna, nie martw się. W okienku pod nazwą Terrain Texture znajduje się spis wszystkich tekstur terenu. Niebieska strzałeczka obok służy do zmieniania maski (zielony, niebieski lub czerwony).
- Jeśli chcesz umieścić wodę na swojej mapie będąc na masce gdzie ma być woda, klikasz "guzik" Ocean


Map Maker - obiekty:


1. Kiedy wasza mapa jest już gotowa, przydałyby się na niej jakieś obiekty, prawda?
2. Wchodzimy w Objects i z okienka na górze wybieramy kategorie, z jakiej chcemy wybrać daną rzecz. Kiedy już wybierzemy, ta rzecz jest troszkę przyduża. Żeby zmienić jej rozmiar, wchodzimy w Controls i za pomocą niebieskich strzałek w "rubryczce" Scale zmieniamy jej rozmiar. Natomiast za pomocą narzędzi Pitch, Yaw oraz Roll przewracamy, obracamy i przekrzywiamy obiekty.
3. Za pomocą Gate Destination tworzymy nową bramę. Klikamy przycisk New Gate a w pustym miejscu pod spodem wpisujemy lokacje, z jakiej można przechodzić do danej mapy. Najlepiej aby była to mapa Cape of Distant Worlds .


Nasza mapa jest gotowa!



Poradnik w całości by Mwanzo, zabraniam kopiowania jego treści bez mojej zgody.


http://i1062.photobucket.com/albums/t499/GoldenNove/TLK/banner2.png

Offline

 

#2 2012-06-06 15:01:27

GoldenNove

http://www.support.grupy-dyskusyjne.pl/images/ranks/1_admin.png

Zarejestrowany: 2012-06-05
Posty: 87
Punktów :   
Nick w FH: GoldenNove
Nick w IT: GoldenNove
Postacie z FH: Golden
Postacie z IT: Swahili
Posiadane serwery: SoE, IW

Re: Jak stworzyć mapę

Przydatny poradnik, plus.


"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość." Jack Sparrow
"Czy niczego nie dostrzegasz? A raczej, czy dostrzegasz brak czegoś, co by można było dostrzec?" Jack Sparrow
"A teraz łażą za nami kamienie. Tego jeszcze nie było..." Jack Sparrow
"Jest bezpieczna – jak przyrzekłem. Wyjdzie za Norringtona – jak przyrzekła, a ty za nią umrzesz – jak przyrzekłeś." Jack Sparrow

Offline