Co Potrzebujesz: - Gimp lub Photoshop
1.
Pierwsze, co musisz zrobić, to wejść w Map Marker i utworzyć nową mapę. 1. Gdy otworzysz tryb tworzenia mapy, po prawej stronie wyskoczy Ci okienko z narzędziami. To będzie nam potrzebne później. 2. Do rubryczki Map Name oraz Map Display Name wpisz nazwę swojej mapy. Zapisz ją. 3. W folderze terrains pojawił Ci się nowy plik z nazwa twojej mapy. Otwórz go, później nam sie przyda.
Przygotowania: 1. Skopiuj plik defaultTerrain [ FeralHeart->media->terrains->default ] i otwórz go za pomocą programu graficznego. 2. Namaluj na nim wzgórza i doły, im jaśniejszy kolor, tym wyższa góra. Tak samo jest z czarnym, im ciemniejszy kolor, tym niższej umieszczony teren. Co prawda w tym pliku rysuje się samymi odcieniami szarości, ty możesz maziać po nim różnymi kolorami, i tak zmienia się w czarno-białe kolory. - Jeśli nie wiesz, jak ma wyglądać twój obrazek, posłuż się tym: [Mapa WaterMill] 3. Gdy już skończyłeś, zapisz plik w folderze twojej mapy jako nazwatwojejmapy.png
Zróżnicowanie wyglądu terenu: 1. Skopiuj plik nazwatwojejmapy.png i otwórz go w dowolnym programie graficznym obsługującym plik .png 2. W miejscach, gdzie chcesz mieć zróżnicowany teren, pomaziaj kolorami: Zielonym, czerwonym oraz niebieskim Wskazówka:
3. Gdy już skończyłeś, zapisz plik w folderze twojej mapy jako nazwatwojejmapyMask.png
Możemy już wyjść z programu graficznego i przejść do Map Markera
Map Maker: 1. Wgraj wcześniej stworzoną mapę (Punkt 1.) 2. Przejdź do drugiego okna z narzędziami o nazwie World. - W rubryczce Terrain Height Map wpisz nazwatwojejmapy.png a w Terrain Alpha Map nazwatwojejmapyMask.png. - Teraz część twojej mapy zrobi się czarna, nie martw się. W okienku pod nazwą Terrain Texture znajduje się spis wszystkich tekstur terenu. Niebieska strzałeczka obok służy do zmieniania maski (zielony, niebieski lub czerwony). - Jeśli chcesz umieścić wodę na swojej mapie będąc na masce gdzie ma być woda, klikasz "guzik" Ocean
Map Maker - obiekty: 1. Kiedy wasza mapa jest już gotowa, przydałyby się na niej jakieś obiekty, prawda? 2. Wchodzimy w Objects i z okienka na górze wybieramy kategorie, z jakiej chcemy wybrać daną rzecz. Kiedy już wybierzemy, ta rzecz jest troszkę przyduża. Żeby zmienić jej rozmiar, wchodzimy w Controls i za pomocą niebieskich strzałek w "rubryczce" Scale zmieniamy jej rozmiar. Natomiast za pomocą narzędzi Pitch, Yaw oraz Roll przewracamy, obracamy i przekrzywiamy obiekty. 3. Za pomocą Gate Destination tworzymy nową bramę. Klikamy przycisk New Gate a w pustym miejscu pod spodem wpisujemy lokacje, z jakiej można przechodzić do danej mapy. Najlepiej aby była to mapa Cape of Distant Worlds .
Nasza mapa jest gotowa!
Poradnik w całości by Mwanzo, zabraniam kopiowania jego treści bez mojej zgody.
|